STICHTING BOER ZOEKT BAND

De stichting Boer Zoekt Band is in 2010 opgericht na twee succesvolle edities van het kleinschalig muziekfestival Boer Zoekt Band bij café den Boer te Boxtel, dat in 2008 voor het eerst werd georganiseerd. Uit het overweldigende enthousiasme van de aanwezige muzikanten uit Boxtel e.o. bleek er een grote behoefte te bestaan naar een podium waar de muzikanten hun (liefst eigen werk) muziek konden laten horen aan de talrijke muziekvrienden.

Door het oprichten van de stichting, met als jaarlijks evenement het tweedaags muziekfestival bij het genoemde café, wilde het bestuur in deze behoefte voorzien.

Na veertien geweldige edities is het festival niet meer. Vanwege het sluiten van café den Boer in januari 2024 zag het bestuur zich genoodzaakt ook te stoppen met de organisatie van dit festival. Dit was namelijk één op één aan het café verbonden.

Maar daarmee heeft de Stichting zijn bestaansrecht niet verloren. Nog steeds blijkt er een grote behoefte te bestaan aan een kwalitatief goed podium, en is besloten om door te gaan als een platform ter stimulering van live muziek in Boxtel voor lokale muzikanten en het bieden van een podium daarvoor.

Hiermee wil de stichting Boer Zoekt Band voldoen aan haar oorspronkelijke doelen:

1. Om amateur(rock)bands en muziekgroepen, die bij voorkeur op één of andere manier gerelateerd zijn aan de Gemeente Boxtel en omstreken, middels een podium de kans te geven hun (eigen) muziek te laten horen, als try-out en/of promotie.
  2. En het verrichten van al hetgeen met het vorenstaande verband houdt of daartoe bevorderlijk kan zijn.

De activiteiten die de stichting Boer Zoekt Band uitvoert ten behoeve van het realiseren van deze doelen zijn:

• PR voor bandjes en evenementen met live muziek.
  • Netwerken voor wie iets wil met Boxtelse muzikanten.
  • Advies en/of ondersteuning bij evenementen door anderen georganiseerd, waarbij de rol van de stichting Boer Zoekt Band afhankelijk is van de vraag.
  • Organisatie en uitvoering van eigen activiteiten/evenementen.

Met gezond boerenverstand geven wij graag advies en ondersteuning als jij iets wil organiseren met live muziek uit eigen weide. Jouw activiteit wordt dan ‘Supported by Boer Zoekt Band’.

Voor ons staat het belang en plezier van de muzikant voorop. We vinden het belangrijk dat:

• Een activiteit moet passen in de lokale muziekagenda, zodat muziekevenementen elkaar niet overlappen
  • Er sprake is van een onkostenvergoeding voor elke aan de activiteiten deelnemende act
  • De geluidstechnische faciliteiten van een goede kwaliteit zijn
  • De activiteit gratis toegankelijk is

Wil jij iets organiseren of gebruik maken van onze diensten dan vernemen we dat graag van je.

niet gezocht is nooit gevonden!