Teuk McGraig

rock

Teuk McGraig is een stevig rock trio uit Rosmalen en Vught. Het begon ooit als akoestisch solo project van zanger/gitarist/songwriter Harm van Mil. Zijn grote invloed is de stevige garage/alternatieve rock uit de jaren 80 en 90. Toen hij drummer Hans Jacobs (o.a. Let’s Quit, Supernatural, The Hufters) en bassist Jules van Hooijdonk (Devil’s Playground, Dogfight) ontmoette werd het als snel duidelijk dat Teuk McGraig weer de elektrische, stevige kant op zou gaan. De bandleden hebben een lang verleden in hun vorige bands en vonden elkaar in 2012 uiteindelijk vanwege hun gezamenlijke passie voor muziek.

De mannen spelen pure liedjes maar met de energie van hun verleden in punk, metal en alternatieve rock, wat Teuk McGraig een heel eigen sound heeft. Her en der wordt het experiment ook niet geschuwd. Teuk haalt zijn invloeden vooral uit bands als Dinosaur jr, , The Replacements en Buffalo Tom. Bands die ook grote invloed hadden op hedendaagse mega acts als Foo Fighters, Green Day, Queens of the Stoneage. Voor wie zijn gitaren graag luid en duidelijk heeft!!