Nachteind

Nederlandstalige Damian Rice. Pop, Folk Jazz en Blues

Nachteind is een splinternieuwe band uit Braband welke met ervaren muziekanten is samengesteld rondom de , met 10 studio albums zeer productieve, singer songwriter Dennis Wels. Dennis is in 2018 van koers veranderd en heeft zich toegelegd op een Nederlandstalig repertoire met mooie luisterliedjes. Zijn nieuwe liedjes worden zeer goed ontvangen. Zo goed, dat Dennis besluit een breder publiek aan te willen spreken door de band “Nachteind” op te richten.

Qua genre is het moeilijk te duiden, maar met een omschrijving als “Nederlandstalige Damian Rice” kom je aardig in de buurt.

Eigenlijk moeten we aan Nachteind geen genre koppelen. Het is een mix van vele stijlen door elkaar. Pop, Folk Jazz en Blues met zelfs Aziatische en Turkse invloeden. Dit alles aangevuld met krachtige en poëtische Nederlandtalige teksten.

Akoestische luisterliedjes, met mystieke wereldse klanken. Spannend en energiek, zowel op plaat als tijdens de liveshows. Nachteind is een uniek kwartet met een zak vol intense en bijzondere liedjes.

Nachteind;

Dennis Wels – zang en gitaar