Jasper de Moor & the Wild Blue

Jasper de Moor is een singer-songwriter uit Veldhoven die in 2011 is gestart als een DIY muzikant in een poging om de liedjes van zijn oude indierock band 'You Me And the TV' niet verloren te laten gaan. Sindsdien heeft hij 3 albums met eigen materiaal opgenomen en uitgebracht en is hij met enige regelmaat in regio Eindhoven op het podium te vinden. Eind 2021 is laatste album 'Apocalypso' uitgekomen.

Zijn muziek is te typeren als zonnig en hoopvol, maar behelst ook thema’s als sociale angst en het gevoel gedetacheerd te zijn ten opzichte van de moderne samenleving.

Muzikaal gezien kunnen er vergelijkingen gemaakt worden met artiesten als 'Jack Johnson' maar ook 'Kings of Leon' of 'dEUS'. Sinds 2023 treedt hij op samen met live band The Wild Blue samen met oud bandgenoten René Vaes en Stijn Fuchs (You Me And The TV) op gitaar en bass, en Colin Dekkers (Sylvie Stone, Chasing Luci) op drums en Daniël Roozen op toetsen.

Links:

Spotify: https://open.spotify.com/artist/0nNmdKyfIhl8SQnayIoKmD?si=QbYivm-cTn2uGewVI2mRHw

Website: https://jasperdemoor.bandcamp.com/

Facebook: https://www.facebook.com/Jasperdemoormusic

Instagram: https://www.instagram.com/jasperdemoormusic/

Apocalypso (2021):

Jasper de Moor’s recente album ‘Apocalypso’ uit 2021 haalt inspiratie uit de gebeurtenissen van de afgelopen vijf jaar. Tekstueel duikt 'Apocalypso' in zwaardere thema's en is politieker geladen dan eerdere inspanningen. De boodschap die De Moor in ‘Apocalypso’ overbrengt is dat zelfs als de wereld op het punt staat te vergaan, je net zo goed met een glimlach op je gezicht de vergetelheid in kunt dansen. Het album begint ontspannen en vrolijk, maar naarmate het vordert worden de nummers steeds zwaarder en politieker geladen.